Центр дитячо-юнацької творчості ім.. Є. М. Руднєвої
відділу освіти виконавчого комітету
Бердянської міської ради Запорізької області
Атестаційне заняття
Зразкового театрального колективу
«Юний актор»
на тему: «СТВОРИ
СЕБЕ САМ»
Підготували:
керівник гуртка: Терещенко В. В.
Лагошина О. Г.
педагог-хореограф – Верстуніна А. В.
м. Бердянськ
2017 рік
ДАТА
ПРОВЕДЕННЯ : 18.01.2017 р.
МІСЦЕ ПРОВЕДЕННЯ: ЦДЮТ, актова зала.
ЧАС ПРОВЕДЕННЯ ЗАНЯТТЯ: 1 год.
ПРИСУТНІ: вихованці акторської групи «Маска» вищого рівня навчання (10 осіб).
ТЕМА ЗАНЯТТЯ: «СТВОРИ
СЕБЕ САМ - акторський тренінг та хореографічна розминка невід'ємний
компонент творчого саморозвитку особистості »
МЕТА ЗАНЯТТЯ: розвиток
творчого компонента особистості за допомогою психофізичних, хореографічних вправ та вправ з сценічної мови.
Завдання:
Освітні:
Ø познайомитися з основними теоретичними поняттями з теми та їх значення в практичній роботі.
Розвиваюча:
Ø сформувати здатності до імпровізації;
Ø розвинути вміння аналізувати і синтезувати свої відчуття;
Ø розвинути мовний апарат;
Ø розвинути пластичні можливості тіла,;
Ø розвинути вміння взаємодіяти з партнером;
Виховна: сформувати навички КТД.
Освітні:
Ø познайомитися з основними теоретичними поняттями з теми та їх значення в практичній роботі.
Розвиваюча:
Ø сформувати здатності до імпровізації;
Ø розвинути вміння аналізувати і синтезувати свої відчуття;
Ø розвинути мовний апарат;
Ø розвинути пластичні можливості тіла,;
Ø розвинути вміння взаємодіяти з партнером;
Виховна: сформувати навички КТД.
Очікуваний результат: позбавити вихованців
від комплексів, навчити творчо мислити і не боятися висловлювати себе,
застосовувати творчий підхід до будь-якої справи.
Методи навчання: використання особистісно-орієнтованих технологій з елементами
ігрових технологій.
Форми організації заняття:
групова.
Тип заняття: Комбіноване
Інструменти та матеріали:
для педагога: план – конспект заняття,
мультимедійна презентація, обладнання для показу презентації, музичний
плей-лист;
для вихованців:форма для заняття,
килимки .
Х І
Д ЗАНЯТТЯ.
1.
Вступна частина.
-
Привітання «Комплемент» (вітання, як і рефлексія,
обов'язкові структурні компоненти початку і кінця заняття, свого роду ритуал
успішності та позитивного ставлення до подій).
-
Оголошення
теми заняття: «СТВОРИ
СЕБЕ САМ - акторський
тренінг та хореографічна
розминка невід'ємний компонент
творчого саморозвитку особистості ». Артистична
етика і створюваний нею стан
дуже важливі і потрібні в театральному мистецтві. Завдяки її особливостям, першою умовою для створення перед робочого
стану є виконання девізу: "Любіть мистецтво в собі, а не себе в
мистецтві". Занадто багато спокуси в нашій справі, звичка бути завжди на
людях, показуватися, красуватися, отримувати овації, і приймати похвалу і т. д. Все це велика спокуса, яка приручає до поклоніння, є потреба в лоскотанні
свого маленького акторського самолюбства. Серйозну людину таке життя може бавити не довго, але поверхневих людей
спокуса сцени губить. Ось чому в нашій справі треба вміти постійно тримати себе в руках. Акторові потрібна
солдатська дисципліна.Охороняйте і самі ваш театр від всяких сквер і самі собою
створяться сприятливі умови для творчості. Бруд, пил обтрушуйте зовні, разом з
усіма маленькими турботами, чварами і неприємностями, які псують життя і
відволікають увагу від мистецтва.
-
Перегляд відео матеріалу ( думка людей
мистецтва стосовно теми заняття).
2.
Основна частина.
1. Сценічна мова: розвиток
голосу – сили, висоти, благозвучності, рухливості, тони в поєднанні з
ритмічними рухами тіла. Вправа на розкріпачення м'язів обличчя «Масаж».
Вправи на дихання « Свічка», «Песик», «Їжачок»,
« Малюнок на склі». Артикуляційні вправи: «Поцілунок – посмішка», «"Ін'єкції",
«Прибираємо зайве», «Буква О», «Язик вправо - вліво", «Язик вгору – вниз»,
«Годинник», «Жаба», « Кінь», «Позіхання з закритим ротом» . Комплекс на
словосполучення: прості та складні. Комплекс скоромовок.
2.
Хореографія: Виконання різних вправ для м’язів тіла, голінки та
підйому у положенні сидячі, лежачи.
Виконуються вправи для розтяжки м’язів та підготовка тіла до акробатичних
елементів. Вправи: «Розминка по колу», «Партерна
гімнастика», «Стрибкові комбінації та оберти по діагоналі».
3.
Акторська майстерність: По-перше, вправи допоможуть нам: звільнитися від м'язових
напруг (від так званих «затискачів»), так як тілесне напруження буде заважати
нам розбурхувати наші емоції й уяву.
По-друге, активні вправи на увагу (на «тут і зараз»), перемикання уваги, привернення уваги до себе і т. д, які будуть корисні в партнерській роботі і т. д. По-третє, вправи допоможуть розбудити уяву і фантазію, які є необхідною ланкою творчого пошуку, наповнюють подібні рухи людини різноманітним і, головне, осмисленим змістом.
І нарешті, по-четверте, власне спілкування і взаємодія з опрацюванням невербальних засобів спілкування (інтонацій, міміки, рухів тощо) і його змісту (контексту і підтексту, атмосфери). Вправи: «Маіонетка», « Холодно, спекотно, страшно, смішно», «Насос та лялька», «Перекиди вперед та назад», «Конструктор», «Швидкість», «Контакт», «Автомобіль», «За лаштунками сцени».
По-друге, активні вправи на увагу (на «тут і зараз»), перемикання уваги, привернення уваги до себе і т. д, які будуть корисні в партнерській роботі і т. д. По-третє, вправи допоможуть розбудити уяву і фантазію, які є необхідною ланкою творчого пошуку, наповнюють подібні рухи людини різноманітним і, головне, осмисленим змістом.
І нарешті, по-четверте, власне спілкування і взаємодія з опрацюванням невербальних засобів спілкування (інтонацій, міміки, рухів тощо) і його змісту (контексту і підтексту, атмосфери). Вправи: «Маіонетка», « Холодно, спекотно, страшно, смішно», «Насос та лялька», «Перекиди вперед та назад», «Конструктор», «Швидкість», «Контакт», «Автомобіль», «За лаштунками сцени».
3. Заключна частина.
Розвиток чуттєвої основи;
організація зворотного зв'язку; розвиток самооцінки і прояв фантазії.
-
Етюд на заданну
скоромовку з застосуванням: реквізиту, пластичного рішення та інтерактиву з
глядачем.
-
Скоромовка: Возьми чайник. Налей в чайный чайник чистой воды из чайника,
чтоб заварился чудный
черный чай.
С чабрецом
и ромашками,
Чудики в чаще чай пили из чашек.
Через час, иссяк чабрец,
Чаепитию – Конец.
Чаепитию – Конец.
-
Рефлексія: Вимова тосту, щодо свого самопочуття і заняття по заданій
темі.
Основні питання, які
необхідно поставити:
-
в яких
емоційних станах ви прибували в різних вправах, іграх?
-
що незвичайного побачили в логіці, діях, пластиці партнерів?
-
Як за допомогою мистецтва ви створюєте себе?
Рекомедована література: Робота актора над собою - К. С. Станіславський; До історії
творчого методу - В. Мейрхольд; Про
техніку актора - М. Чехов; Гімнастика почуттів – С. Гіппіус
Комментариев нет:
Отправить комментарий