План-конспект атестаційного заняття

Центр дитячо-юнацької творчості  ім.. Є. М. Руднєвої
відділу освіти виконавчого комітету


Бердянської міської ради Запорізької області


Атестаційне заняття
Зразкового театрального колективу
«Юний актор»
на тему: «СТВОРИ СЕБЕ САМ»








Підготували:
керівник гуртка: Терещенко В. В.
                              Лагошина О. Г.
педагог-хореограф – Верстуніна А. В.





м. Бердянськ
2017 рік


ДАТА ПРОВЕДЕННЯ : 18.01.2017 р.
МІСЦЕ ПРОВЕДЕННЯ: ЦДЮТ, актова зала.
ЧАС ПРОВЕДЕННЯ ЗАНЯТТЯ: 1 год.
ПРИСУТНІ: вихованці акторської групи «Маска» вищого рівня навчання (10 осіб).

ТЕМА ЗАНЯТТЯ: «СТВОРИ СЕБЕ САМ - акторський тренінг  та хореографічна розминка невід'ємний компонент творчого саморозвитку особистості »
МЕТА ЗАНЯТТЯ:  розвиток творчого компонента особистості за допомогою психофізичних, хореографічних вправ  та вправ з сценічної мови.
Завдання: 
Освітні:

Ø познайомитися з основними теоретичними поняттями з теми та їх значення в практичній роботі.

Розвиваюча: 

Ø сформувати здатності до імпровізації;
Ø розвинути вміння аналізувати і синтезувати свої відчуття;
Ø розвинути мовний апарат;
Ø розвинути пластичні можливості тіла,;
Ø розвинути вміння взаємодіяти з партнером;

Виховна: сформувати навички КТД.
Очікуваний результат: позбавити вихованців від комплексів, навчити творчо мислити і не боятися висловлювати себе, застосовувати творчий підхід до будь-якої справи.
Методи навчання: використання особистісно-орієнтованих технологій з елементами ігрових технологій.
Форми організації заняття: групова.

Тип заняття: Комбіноване

Інструменти та матеріали:

для педагога: план – конспект заняття, мультимедійна презентація, обладнання для показу презентації, музичний плей-лист;
для вихованців:форма для заняття, килимки .



                                                    Х І Д   ЗАНЯТТЯ.         
                     
1.                Вступна частина.
-                     Привітання «Комплемент» (вітання, як і рефлексія, обов'язкові структурні компоненти початку і кінця заняття, свого роду ритуал успішності та позитивного ставлення до подій).
-                     Оголошення теми заняття: «СТВОРИ СЕБЕ САМ - акторський тренінг  та хореографічна розминка невід'ємний компонент творчого саморозвитку особистості ». Артистична етика і створюваний нею стан дуже важливі і потрібні в театральному мистецтві. Завдяки її особливостям, першою умовою для створення перед робочого стану є виконання девізу: "Любіть мистецтво в собі, а не себе в мистецтві". Занадто багато спокуси в нашій справі, звичка бути завжди на людях, показуватися, красуватися, отримувати овації, і приймати похвалу і т. д. Все це велика спокуса, яка приручає до поклоніння, є потреба в лоскотанні свого маленького акторського самолюбства. Серйозну людину таке життя може бавити не довго, але поверхневих людей спокуса сцени губить. Ось чому в нашій справі треба вміти постійно тримати себе в руках. Акторові потрібна солдатська дисципліна.Охороняйте і самі ваш театр від всяких сквер і самі собою створяться сприятливі умови для творчості. Бруд, пил обтрушуйте зовні, разом з усіма маленькими турботами, чварами і неприємностями, які псують життя і відволікають увагу від мистецтва.
-                     Перегляд відео матеріалу ( думка людей мистецтва стосовно теми заняття).
2.     Основна частина.
1.     Сценічна мова: розвиток голосу – сили, висоти, благозвучності, рухливості, тони в поєднанні з ритмічними рухами тіла. Вправа  на розкріпачення м'язів обличчя «Масаж». Вправи на дихання « Свічка», «Песик», «Їжачок», « Малюнок на склі». Артикуляційні вправи: «Поцілунок – посмішка», «"Ін'єкції", «Прибираємо зайве», «Буква О», «Язик вправо - вліво", «Язик вгору – вниз», «Годинник», «Жаба», « Кінь», «Позіхання з закритим ротом» . Комплекс на словосполучення: прості та складні. Комплекс скоромовок.
2.      Хореографія: Виконання різних вправ для м’язів тіла, голінки та підйому  у положенні сидячі, лежачи. Виконуються вправи для розтяжки м’язів та підготовка тіла до акробатичних елементів. Вправи: «Розминка по колу», «Партерна гімнастика», «Стрибкові комбінації та оберти по діагоналі».
3.     Акторська майстерність: По-перше, вправи допоможуть нам: звільнитися від м'язових напруг (від так званих «затискачів»), так як тілесне напруження буде заважати нам розбурхувати наші емоції й уяву. 
По-друге, активні вправи на увагу (на «тут і зараз»), перемикання уваги, привернення уваги до себе і т. д, які будуть корисні в партнерській роботі і т. д.
По-третє, вправи допоможуть розбудити уяву і фантазію, які є необхідною ланкою творчого пошуку, наповнюють подібні рухи людини різноманітним і, головне, осмисленим змістом.
І нарешті, по-четверте, власне спілкування і взаємодія з опрацюванням невербальних засобів спілкування (інтонацій, міміки, рухів тощо) і його змісту (контексту і підтексту, атмосфери).
Вправи: «Маіонетка», « Холодно, спекотно, страшно, смішно», «Насос та лялька», «Перекиди вперед та назад», «Конструктор», «Швидкість», «Контакт», «Автомобіль», «За лаштунками сцени».

3.     Заключна частина.
     Розвиток чуттєвої основи; організація зворотного зв'язку; розвиток самооцінки і прояв фантазії. 
-                    Етюд на заданну скоромовку з застосуванням: реквізиту, пластичного рішення та інтерактиву з глядачем.
-                    Скоромовка: Возьми чайник. Налей в чайный чайник чистой воды из чайника,
чтоб заварился чудный черный чай.
С чабрецом и ромашками,
Чудики в чаще чай пили из чашек.
Через час, иссяк чабрец,
Чаепитию – Конец.
-                    Рефлексія: Вимова тосту, щодо свого самопочуття і заняття по заданій темі.

Основні питання, які необхідно поставити:
-          в яких емоційних станах ви прибували в різних вправах, іграх?
-         що незвичайного побачили в логіці, діях, пластиці партнерів?
-         Як за допомогою мистецтва ви створюєте себе?
Рекомедована література: Робота актора над собою - К. С. Станіславський; До історії творчого методу - В. Мейрхольд; Про техніку актора - М. Чехов; Гімнастика почуттів – С. Гіппіус









Комментариев нет:

Отправить комментарий